Før og etter: Uterom

I dag kan jeg endelig vise de aller første før/etter bildene av uterommet. Hagen er laaangt fra ferdig, store deler skal fatisk graves opp med gravemaskin i løpet av sommeren for å få det slik vi ønsker det.

uterom (1)

Disse bildene er fra den ene siden av huset. Jeg så nettopp gjennom noen av bildene som ble tatt da vi overtok huset for snart 3 år siden, og det er utrolig kjekt å se alt som er skjedd siden den gang. FOR et prosjekt vi kjøpte oss!!! Det har vært mange seine arbeidskvelder etter at ungene har sovnet…

uterom (3)

Vi har bygget ny terasse som ligger på bakkenivå rundt 3 sider av huset. Jeg syntes det er utrolig herlig å kunne gå rett ut fra kjøkkenet og ut på en stor terasse.

uterom (4)

Benken og bordet har mannen snekret. Benken er 3,6 meter lang, og jeg har sydd madrasser av 3 sprinkelsengmadrasser. Vi ville ha et litt annerledes bord som var langt nok til at alle som sitter i benken kunne bruke det, uten at det tok alt for stor plass. Resultatet ble et slags trekantet bord!

uterommet

Mye gjenstår fremdeles, området bak lekehytten skal jevnes ut, og ny plen skal sås. De store trærne på venstre side skal også fjernes (men de er kommunen sine, og de har sagt ja til å fjerne de selv!)…

IMG_5419

FØR:

Ikke de beste før bildene, men det var de jeg klarte å finne frem nå. Hagen var helt gjenvokst, Vi har kjørt vekk lass, på lass, på lass med trær og busker. Det eneste som står igjen er frukttrær og fruktbusker…

IMG_2316

Benken dere ser på bildene er i dag plassert ca der hekken er på dette førbildet…

IMG_2317

Med disse bildene deltar jeg i mådedens utfordring hos Nib, du kan se flere bidrag her.

Etiketter: